СоціалкаCamp – все що потрібно знати про соціальну журналістику
Вчора в офісі Інтерньюз на вулиці Ризькій 15 відбувся баркемп “СоціалкаCamp”, котрий був присвячений соціальній журналістиці, а доповідачі розповідали про власний досвід в цій справі.Хоч я і не є професійним журналістом, все таки було цікаво послухати досвід інших – як не як, а деколи таки проходиться писати статті, в тому числі і на соціальну тематику. Весь захід було сформовано таким чином, що паралельно відбувались два потоки із доповідями, тому логічно, що всюди побувати не вдалось.
Першою була амара Марценюк із темою “Креативно та ефективно: найбільш яскраві кампанії Проекту ЄС “Права жінок та дітей в Україні – комунікаційний компонент”. Тамара говорила про приклад і успіхи кампаній в рамках проекту.
Роман Вінтонів (телеканал 1+1) “Теорія і практика соціальної журналістики: ТРОЛІНГ” повеселив. Роман відомий тим що створює доволі провокативні і смішні сюжети для Сніданку з 1+1 (наприклад прихід у Верховну раду в костюмі зайчика, тощо). Роман розповів чому журналістам слід “тролити” і що це дає для роботи.
Роман Зінченко (TEDxKyiv) “Спільноти як медіа: як розподілені мережі забирають хліб в традиційних медіа”. Роман розказував багато про формування спільнот, зокрема було згадано приклади TEDx, а також його проекту greencubator i EnergyCamp, котрі відбуваються в різних частинах нашої держави.
Анастасія Рінгіс (Фокус) “Нові форми соціальної журналістики. Як зробити соціальну тему привабливою”. Анастасія розказувала про власний досвід по роботі із соціальними темами у журналі Фокус, і наскільки висвітлення цих тем є важливим для суспільства.
Віталій Мороз (Інтерньюз-Україна, MediaNext) “Наскільки соціальними є соціальні мережі” розказав власне по темі :), розказував також про те що ж чекає на соцмережі в майбутньому, чому популярність NGO значно менша від популярності брендів.
Ольга Герасим’юк “Медіа-імідж соціальної журналістики в Україні” також відома телеведучий, продюсер і зараз депутат ВР розказувала про власний досвід в соціальній журналістиці.
Станіслав Лячинський (МФ “Відродження”) “Прозорість громадських організацій у соціальних медіа”. Станіслав розказував багато цікавого, зокрема було розглянути польський кейс, коли громаді вдалось зберегти ліс, котрий планувалось знищити, побудувавши дорогу. В результаті громадських дій було відмінено рішення забудовувати дорогу через ліс. Було прийнято питання будувати дорогу в обхід лісу – від чого в результаті виграли всі і місцеві жителі і забудовники.
Олена Дуб (Інститут Медіа Права) “Соціальні проекти: всім вийти в офлайн! Як залучати людей до активних дій за межами інтернету”. Олена розказала про власні кампанії, наприклад про SmokeFreeKyiv, метою якої є заборона куріння у кафе, барах і ресторанах, а також поширення наліпки у місцях де це вже заборонено законом. Основною ідеєю яку намагалась навести Олена це те що власне самим “лайканням” чи “ретвітами” досягнути результату не вийде, треба брати ще й активну участь. Так у випадку із курінням в соцмережах розповсюджувались заклики клеїте відповідні наклейки у місцях де заборонене куріння – подавалась інформація де і яким чином можна долучитись до кампанії.
Доповідь Олени не була останньою цього дня, проте я був вимушений покинути захід. Соціалка пройшла дуже класно – хороша публіка, смачні кавопаузи і обід, дуже радий що вдалось на нього вирватись.
Постовий: А якщо вам не цікаві конференції чи баркемпи то ви можете поїхати на Paul Van Dyk у Львові і отримати хороший позитив там