Моніторимо інтернет
У багатьох більш-менш активних інтернет користувачів рано чи пізно постає питання про моніторинг певної теми в інтернеті – часом це робота, хобі чи розвага.
Відразу скажу – даний метод не є новим “велосипедом” і багато хто з вас вже користується чимось подібним для відслідковування певних тем чи слів в інтернеті, це швидше всього мій спосіб і якщо хочете мій лайфхак 🙂
Оскільки я дописую не тільки в цей блог, а й адмініструю міський портал м.Копичинці – kopychyntsi.com.ua то час від часу виникає проблема з моніторингом інформації про місто в світовій павутині. Звісно Копичинці місто не велике, тому і моніторити вдається в ручному режимі не прибігаючи до якихось автоматизованих систем чи стартапів, і для прикладу якраз в “яблучко”, не те що скажімо моніторинг Львова чи Києва 🙂
Дядько Google
Пам’ятаєте, відносно недавно компанія Google ввела у результатах пошуку бокову панель (котра доречі на скріншотах). Декому сподобалось, декому ні. Мені очевидно так, адже саме завдяки даній панельці моніторинг вийшов ще якіснішим.
Колись давно, щоб моніторити інформацію приходилось гортати безліч сторінок з результатами пошуку. Гугл чудово індексує сторінки, та ще й чудово їх сортує.
1. Бути в темі
Щоб бути в темі, і знати що робиться в інтернеті на задану тематику слід один раз промоніторити сторінки “За минулий місяць”, далі достатньо щодня гортати 24 години і останнє.
2. Моніторити як усе, так і по категоріях
Часто буває, що в категорію “усе” не потрапляють дописи з блогів, твіттеру, форумів чи відео – тому для перестраховки застосовую також і пошук по підкатегоріях, використовую часові рамки. Доволі часто потрапляю на цікаву інформацію.
3. Чудова індексація – запорука успіху, але не завжди виручає
Гугл чудово і швидко індексує, проте часом деяка інформація не потрапляє до його лап 🙂 Тому раджу слідкувати і RSS-підписками. Я от наприклад в Google Reader підписався на тематичні сторінки (відповідно для Копичинців це Тернопільщина і Тернопільські інформаційні ресурси), читаючи які часом також натрапляєш на цікаву інформацію на задану тему.
Все що не Google
1. Яндекс
Локальний конкурент Гугла. Впринципі особисто мені шукати в ньому не так зручно. Справді бракує тієї бокової панельки, що є в гугла. Щоправда іноді в Яндексі також знаходиться багато цікавого завдяки розширеному пошуку – там і часові рамки є і різні параметри. Щодо унікальності то рідко, але знаходжу те, що гугл не відкопав. Відповідно такий пошук здійснюю значно рідше ніж пошук в гуглі.
2. CMS
Знаючи на якій CMS побудований сайт можна також вдаватись до пошуку на конкретному сайті. Так у Joomla-івських сайтах я вводжу лише частину слова “Копичин” замість “Копичинці” – це помагає віднайти інформацію, котру неможливо було б віднайти через відмінювання певного слова.
Висновки
Як я і казав на новизну чи на щось інше інформація не претендує. Звісно мають бути і стартапи, котрі займаються чимось подібним. Принаймі знаю про один такий для моніторингу брендів, котрий можна застосовувати для задач, подібних до моєї. Можливо у вас є якийсь цікавий досвід по цій темі? Буде цікаво почути!
Для цього в Google є ще сервіс сповіщень.Слідкуйте за новим цікавим вмістом в Інтернеті
Google Alerts – це свіжі новини електронною поштою про останні результати пошуку Google (веб, новини тощо) на основі запитів або тем, які вас цікавлять.
Введіть тему для відстеження та натисніть попередній перегляд, щоб побачити тип можливих результатів. Зі службою Google Alerts зручно:
-стежити за новинами, що розвиваються
-отримувати актуальну інформацію про конкурента чи бізнес
-переглядати останні новини про відомих людей чи події
-стежити за результатами гри улюблених команд
користуюсь тим сервісом, але шукає він відверто не дуже. краще моніторити вручну
Я не сказав, що краще! А лише те що Google працює в цьому напрямку!
взагалі слабенький сервіс
погоджуюсь. дуже багато чого пропускає, ручний режим однозначно рішає